En aquest exercici afegirem un nou mètode numTwins a la classe Arbre per a calcular el nombre de parelles de nodes bessons, és a dir, que son germans (comparteixen el mateix node pare) i tenen el mateix valor.
Per exemple, suposeu que aquest és l’arbre representat per la variable a de tipus Arbre:
0 | ---------------- ---------------- | | 1 2 | | ---------- ---------- ---- ---- | | | | 0 0 0 0 | | | | ---- ---- ------- ------- ---- ---- ---- | | | | | | | 2 2 0 2 2 0 1 | | | | ---- ---- ---- ---- ---- | | | | | 0 0 0 2 1 | | | | ---- ---- ---- ---- | | | | 2 0 2 2
Llavors, la crida a.numTwins() ha de retornar 4.
D’entre els fitxers que s’adjunten en aquest exercici, trobareu Arbre.hh, a on hi ha una implementació de la classe genèrica Arbre. Haureu de buscar dins Arbre.hh les següents línies i implementar els mètodes que s’hi indiquen:
// Pre: // Post: Retorna el nombre de parelles de nodes de l'arbre representat pel paràmetre implícit // que tenen el mateix node pare i el mateix valor. // Descomenteu les següents dues linies i implementeu el mètode: // int numTwins() const{ // } private: // Pre: // Post: Retorna el nombre de parelles de nodes de l'arbre representat per n // que tenen el mateix node pare i el mateix valor. // Descomenteu les següents dues linies i implementeu el mètode: // static int numTwinsAux(node_arbre *n ){ // }
Podeu suposar que el tipus genèric T de la classe té predefinida la operació de comparació ==. De fet, es testejarà la vostra implementació amb el tipus T=int. Ara bé, una solució que no sigui genèrica es considerarà incorrecta i serà invalidada a posteriori, encara que superi els jocs de proves.
D’entre els fitxers que s’adjunten a l’exercici també hi ha main.cc (programa principal), i el podeu compilar directament, doncs fa include de Arbre.hh. Només cal que pugeu Arbre.hh al jutge.
Entrada
L’entrada conté un nombre arbitrari d’arbres. Cada cas consisteix en una descripció d’un arbre binari d’enters. La descripció consisteix en un recorregut en preordre dels nodes de l’arbre, amb marques on hi anirien els arbres buits. Fixeu-vos en que el programa que us oferim ja s’encarrega de llegir aquestes entrades. Només cal que implementeu els mètodes abans esmentats.
Sortida
Per a cada cas, la sortida conté la corresponent avaluació de l’arbre. Fixeu-vos en que el programa que us oferim ja s’encarrega d’escriure aquesta avaluació. Només cal que implementeu els mètodes abans esmentats.
Observació
Avaluació sobre 10 punts: (Afegiu comentaris si el vostre codi no és prou clar)
Entenem com a solució ràpida una que és correcta, de cost lineal i capaç de superar els jocs de proves públics i privats. Entenem com a solució lenta una que no és ràpida, però és correcta i capaç de superar els jocs de proves públics.
Una solució que no sigui genèrica (per a qualsevol tipus T amb ==) serà invalidada i rebrà nota 0, encara que superi els jocs de proves.
Input
0 1 0 # # 2 # # 2 # 0 # # 2 2 # # 0 # # 0 # 0 # 0 # # 2 # 2 # # 1 1 # 0 # 1 # # 0 # # 1 1 1 # 2 # # 2 # # 1 # 2 0 # # 2 # # 2 0 # 2 # 1 # # # 1 0 1 # # 0 0 # 2 # # 2 0 # # 2 # # 0 0 # 1 0 1 # # 0 # # # 2 # # 0 0 0 # # 0 2 1 # # 2 # # 0 # # 2 2 # # 0 1 # # 0 # # 1 1 # # 0 2 # # 0 2 2 0 # # # 2 0 # # 0 # # 2 2 # # 2 # # 1 2 # # # 1 2 # 2 # # 0 2 0 # # 2 1 # # 1 # # 1 0 # # 0 0 # # # 1 # 0 2 2 # # 2 # # 0 2 # # 2 # # 1 2 0 # # # 1 1 # # 2 # # 2 0 0 2 # # 0 # # # 0 1 0 # # # 2 2 # # # 2 0 # 1 # 1 # # # 2 0 2 # # # 0 1 2 2 # # 0 # # 1 0 # # 1 # # 2 1 2 # # 0 # # 1 1 # # # 0 2 2 # # 0 # # 0 2 # # 2 # # 1 2 # # 0 0 0 1 # # 2 # # 0 0 # # # 2 2 1 # # 2 # # 0 0 # 0 # # 0 0 # # # 2 1 # # 1 # # 1 2 # # 1 # # 1 0 # # 0 # # 2 0 # # 0 0 # 1 2 # # 0 # 2 # # 0 0 2 # # 2 # # 1 # 1 0 # # 0 # # 2 # # 1 2 2 2 2 2 # # 1 # # 1 # # 0 0 1 # # 0 # # 2 2 # # 0 # # 1 # # 1 1 # # 0 # # 1 2 0 # 0 # # 0 # 0 # # 2 1 # # 2 # # 2 0 2 # # 1 1 # # 1 # # 0 2 # 0 # # 1 2 # # # 2 0 # # 1 # # 1 2 2 0 # # 1 # # 0 0 1 # 1 # # 0 # 1 # # 0 1 0 # # 1 # # 1 1 # # 0 # # 2 1 2 # # 0 # # 1 0 # # 1 # # 1 0 0 # 0 # # 2 2 # # 2 # # # 1 2 1 0 # 1 1 # # # 0 # # 2 2 # 1 # # # 0 # 0 0 # # 1 1 # # 2 # 1 # # 1 1 0 1 # 1 0 # # 1 # # 1 0 # 1 # # 1 # # 1 2 # # 2 # # 1 0 0 # # 2 # # 0 2 # # 0 # # 0 0 0 # # # 1 # # 2 2 0 2 0 # # 0 # # 1 # # 2 0 1 # # # # 0 0 0 # # 1 1 # # # 0 # # # 0 1 1 # # 1 2 # # 1 # # 2 # 1 1 # # 2 # # 1 # # 0 2 0 # # 0 1 1 # # 1 # # 2 # # 0 1 # 2 2 # # 0 # # 1 0 # 2 # # # 1 0 # # 0 # # 2 0 2 2 # # 2 2 # # # 1 0 # # # 1 # 2 1 2 1 # # # 1 2 # # 0 # # # 1 2 0 2 2 # # # 1 2 # # 1 0 # # 0 # # 2 1 1 1 # # 1 # # 2 # # 0 2 # # # 0 2 1 # # 1 # # 0 # # 2 2 2 1 # # # 2 1 1 # # # 1 0 # # 2 # # 0 1 2 2 # # 2 # # 1 1 # # 0 # # 2 2 # # 1 # # 2 2 2 # # 2 # # 0 2 # # 0 # # 0 0 # # 1 # # 2 0 0 # 2 2 # # 2 # # 2 2 2 # # 0 # # 1 0 1 # # 2 # # 2 # # 0 # # 2 1 # 2 0 # # # 2 # # 0 2 # # 2 1 # # 0 # # # 2 1 # 0 2 1 # # 0 # # 1 2 # # 0 # # 2 1 2 # # # 2 0 1 # # # # 0 2 2 # # 0 # # 0 1 # # 1 # # 0 0 2 # # 1 # # 1 1 0 # # 0 # # 1 1 # 1 # # 2 0 # # # 1 1 # # 1 # # 1 1 0 0 # # 2 1 1 # # 0 # # 0 1 # # 0 # # 0 0 0 # # 1 # # 1 1 # 0 # # 2 # # # 0 0 # 1 1 # # 0 1 # # 0 # # 2 1 # # 1 0 # # 0 # # 0 0 # # 0 # # 0 # 2 0 0 # 0 # # 0 0 1 # # 2 # # 2 # # 1 2 0 # # 2 2 # # 1 # # 1 2 # # # 1 0 # # # 2 # 0 # # 0 2 # # # 2 0 1 0 # # 1 # # # # 0 2 # # 0 # # 1 1 0 # # # # 0 2 # 1 0 2 # 1 # # # # 1 0 # 0 2 1 # # 1 # # 0 2 # # # # 1 # 1 # # 0 1 # 0 0 # # 2 # # 2 2 # 0 # # 2 1 # # # 1 1 2 # 2 1 1 # # 2 # # 0 # # 2 1 1 # # 1 # # # 2 1 # 0 1 # 0 # # # 1 1 0 # 2 # # 2 0 # # 1 # # 1 # # 2 0 0 # # 2 # # 2 # # 2 0 2 # # 2 # # # 1 1 1 1 1 2 # # 2 # # 2 2 # # # 2 0 # # 2 # # 2 2 # 1 # # 1 # 0 2 # # 1 # # 1 1 2 2 # # # 2 # # # 2 0 1 0 2 # # # 0 # 2 # # 2 1 # # 1 # # 1 0 0 # 2 # # 2 2 # # 1 # # 1 2 1 # # 2 # # 0 1 # # 2 # # 1 2 # # # 2 1 0 2 # # 2 1 # # 1 # # 2 # 0 # # 0 # 2 0 # # 1 # # 1 1 # # 2 0 # # 0 # # 1 0 # 0 # # 1 # # 0 2 0 1 # 1 # # # 0 0 # # # 0 0 2 # # 0 1 # # # 1 1 1 # # 1 # # 0 # 2 # # 1 1 2 # # 0 # # 2 0 2 0 # # 1 # # 0 1 # # 0 # # # 2 1 2 # # 1 # # 2 1 1 # # 2 # # 0 # # 0 2 1 0 0 0 # # 2 # # 0 0 # # 1 # # 1 0 1 # # 0 # # 1 # # 2 2 0 # 1 # # # 2 # 0 0 # # # 2 1 0 0 # # # 1 1 # # # 0 # 0 # # 0 0 # # # 0 1 # # 1 2 1 2 # # # # 0 # 2 # 1 # #
Output
0 0 0 0 0 1 0 1 1 4 0 2 2 0 1 0 2 1 2 1 0 1 4 0 0 2 2 0 4 1 1 4 0 2 0 1 0 3 1 1 3 3 1 0 2 0 1 0 0 1 2 1 1 2 1 1 0 0 0 0 0 0 1 0 1 4 0 1 3 2 0 2 1 0 2 0 0 3 0 1