Push i pop d'elements marcats a la classe Stack X16671


Statement
 

pdf   zip   tar

thehtml

En aquest exercici estendrem la classe Stack afegint un nou mètode anomenat push_mark. A priori, aquest mètode fa el mateix que el mètode push existent. També afegirem un altre nou mètode anomenat pop_mark. L’efecte de pop_mark és anar eliminant elements del cim de la pila fins que, o bé hi ha un element al cim que va ser afegit amb push_mark, o bé s’ha buidat la pila.

Fixeu-vos en el següent exemple de programa i en la seva execució descrita en els seus comentaris, a on denotem entre corxets els elements afegits amb push_mark:

Stack<string> s;  // s:
s.push("a");      // s: a
s.push("b");      // s: a,b
s.push_mark("c"); // s: a,b,[c]
s.push("d");      // s: a,b,[c],d
s.push("e");      // s: a,b,[c],d,e
s.push_mark("f"); // s: a,b,[c],d,e,[f]
s.push("g");      // s: a,b,[c],d,e,[f],g
s.push("h");      // s: a,b,[c],d,e,[f],g,h
s.push("i");      // s: a,b,[c],d,e,[f],g,h,i
s.pop();          // s: a,b,[c],d,e,[f],g,h
s.pop_mark();     // s: a,b,[c],d,e,[f]
s.pop_mark();     // s: a,b,[c],d,e,[f]
s.pop();          // s: a,b,[c],d,e
s.pop();          // s: a,b,[c],d
s.pop_mark();     // s: a,b,[c]
s.pop_mark();     // s: a,b,[c]
s.pop();          // s: a,b
s.pop_mark();     // s:

D’entre els fitxers que s’adjunten en aquest exercici, trobareu stack.hh, a on hi ha una implementació de la classe genèrica Stack. Haureu de buscar dins stack.hh les següents línies:

  struct Item {
    T value;
    Item* next;
    // Afegeix el que calgui per a poder recordar si un element està marcat.
    // ...
  };

  ...

  // Modifica aquesta funció per a recordar que l'element afegit no està marcat.
  void push(T value) {
    Item *pnewitem = new Item();
    pnewitem->value = value;
    pnewitem->next = ptopitem;
    ptopitem = pnewitem;
    _size++;
  }

  ...

  // Pre:
  // Post: S'afegeix value al cim de la pila, com a element marcat.
  // Descomenteu les següents dues linies i implementeu el mètode:
  // void push_mark(T value) {
  // ...
  // }

  // Pre: 
  // Post: S'han eliminat del cim de la pila el mínim nombre d'elements necessaris
  //       per tal de garantir que o bé el cim de la pila té un element que va ser
  //       afegit amb push_mark, o bé la pila és buida.
  //       En particular, si el cim de la pila ja tenia un element marcat, no s'ha eliminat res.
  // Descomenteu les següents dues linies i implementeu el mètode:
  // void pop_mark() {
  // ...
  // }

Afegiu el que cal dins de l’struct Item, i descomenteu les linies que s’indiquen i implementeu els mètodes.

D’entre els fitxers que s’adjunten a l’exercici també hi ha main.cc (programa principal), i el podeu compilar directament, doncs inclou stack.hh. Només cal que pugeu stack.hh al jutge.

Observació: En aquest exercici es prefereix una solució basada en manegar punters abans que una solució basada en cridar a mètodes primitius de la pròpia classe.

Observació: En els jocs de proves no es copiaran piles. Per tant, no cal que adapteu les funcions per a copiar piles, i per tant no cal decidir que passa amb els elements marcats d’una pila quan es copien en una altra pila.

Entrada

L’entrada del programa té una primera línia amb o bé int o bé string, que indica el tipus T dels elements de la pila s amb la que treballarà el programa, que se suposa inicialment buida. Després, hi ha una seqüència d’instruccions del següent tipus que s’aniran aplicant sobre la pila:

push x (x és de tipus T)
pop
top
size
print
push_mark x (x és de tipus T)
pop_mark

Se suposa que la seqüència d’entrada serà correcta (sense pop ni top sobre pila buida).

El programa principal que us oferim ja s’encarrega de llegir aquestes entrades i fer les crides als corresponents mètodes de la classe pila. Només cal que feu els canvis abans esmentats.

Sortida

Per a cada instrucció top, s’escriurà el top actual de la pila, per a cada instrucció print, s’escriurà el contingut de la pila, i per a cada instrucció size, s’escriurà la mida de la pila. El programa que us oferim ja fa això. Només cal que implementeu els mètodes abans esmentats i les modificacions que considereu oportunes a la classe.

Observació

Avaluació sobre 10 punts: (Afegiu comentaris si el vostre codi no és prou clar)

  • Solució lenta: 5 punts.
  • solució ràpida: 10 punts.

Entenem com a solució ràpida una que és correcta i capaç de superar els jocs de proves públics i privats. Entenem com a solució lenta una que no és ràpida, però és correcta i capaç de superar els jocs de proves públics. Per exemple, una solució que superi tots els jocs de proves però que manegui incorrectament la memòria serà invalidada i tindrà nota 0.

Una solució basada en cridar a mètodes primitius de la pròpia classe pot tenir una certa penalització en la nota.

Public test cases
  • Input

    pop_mark
    size
    pop_mark
    push_mark z
    pop_mark
    size
    pop
    pop_mark
    size
    push a
    push b
    size
    pop_mark
    size
    pop_mark
    size
    push_mark a
    top
    print
    size
    push b
    top
    print
    size
    push c
    top
    print
    size
    push d
    top
    print
    size
    push_mark bb
    top
    print
    size
    push ccc
    top
    print
    size
    push dd
    top
    print
    size
    push ee
    top
    print
    size
    pop
    top
    print
    size
    pop_mark
    top
    print
    size
    pop_mark
    top
    print
    size
    pop
    top
    print
    size
    pop_mark
    top
    print
    size
    push dd
    top
    print
    size
    push eeee
    top
    print
    size
    pop_mark
    top
    print
    size
    pop
    print
    size

    Output

    0
    1
    0
    2
    0
    0
    a
    a
    1
    b
    a b
    2
    c
    a b c
    3
    d
    a b c d
    4
    bb
    a b c d bb
    5
    ccc
    a b c d bb ccc
    6
    dd
    a b c d bb ccc dd
    7
    ee
    a b c d bb ccc dd ee
    8
    dd
    a b c d bb ccc dd
    7
    bb
    a b c d bb
    5
    bb
    a b c d bb
    5
    d
    a b c d
    4
    a
    a
    1
    dd
    a dd
    2
    eeee
    a dd eeee
    3
    a
    a
    1
    
    0
    
  • Input

    push b
    push b
    push_mark ca
    top 
    size
    top 
    push_mark ad
    size
    push c
    pop 
    pop 
    push aab
    push ccb
    push bb
    top 
    push a
    pop_mark
    top 
    push bbc
    size
    size
    pop 
    push c
    push cb
    push bd
    pop 
    size
    push_mark ddb
    push_mark c
    pop_mark
    push db
    push c
    size
    top 
    top 
    pop 
    push ca
    size
    push_mark b
    top 
    size
    size
    size
    push bc
    push dcc
    push ac
    top 
    top 
    push cc
    push aa
    pop 
    size
    size
    size
    pop 
    push db
    size
    top 
    push da
    pop 
    size
    top 
    push c
    size
    push a
    push dd
    top 
    push ddb
    push acd
    push_mark d
    push_mark c
    push a
    pop_mark
    top 
    push a
    pop 
    push cbc
    size
    top 
    pop_mark
    print
    

    Output

    ca
    3
    ca
    4
    bb
    ca
    4
    4
    5
    9
    c
    c
    9
    b
    10
    10
    10
    ac
    ac
    14
    14
    14
    14
    db
    14
    db
    15
    dd
    c
    22
    cbc
    b b ca c cb ddb c db ca b bc dcc ac db c a dd ddb acd d c
    
  • Information
    Author
    PRO2
    Language
    Catalan
    Official solutions
    Unknown.
    User solutions
    C++ Make