Rànking de tennis (2) U14997


Statement
 

pdf   zip   main.cc

En el tennis professional, les classificacions de l’ATP i la WTA ordenen els jugadors i jugadores pels punts acumulats durant la temporada. Periòdicament, es publica una classificació actualitzada que mostra, a més dels punts, els canvis de posició respecte a la classificació anterior: [+N] si el jugador ha pujat N posicions, [-N] si ha baixat, o [=] si es manté.

Feu un programa que, donada una llista de jugadors amb els seus punts actuals i una seqüència d’actualitzacions de punts, mostri la nova classificació amb els canvis de posició respecte a l’anterior.

Per facilitar la lectura de l’entrada, es disposa d’una funció llegeix_jugador al fitxer main.cc descarregable, que llegeix una línia de la primera part de l’entrada i retorna el codi, els punts i el nom del jugador:

// Llegeix un jugador de l'entrada.
// Retorna cert si s'ha llegit correctament, fals si s'ha arribat a "---".
bool llegeix_jugador(string& codi, string& nom, int& punts);

Observació

En aquest problema el centre d’interès és l’eficiència. Cal trobar una forma intel·ligent d’emmagatzemar els jugadors per poder actualitzar els seus punts sense fer cerques innecessàries.

Com que el problema és de tipus G++17, cal enviar un sol fitxer .cc amb tot el programa. Es pot fer servir el main.cc proporcionat com a base.

Entrada

L’entrada té dues parts, separades per una línia amb ---.

La primera part conté la llista de jugadors, un per línia. Cada línia té un codi de 6 caràcters (lletres majúscules i dígits), seguit d’un espai, un enter amb els punts actuals del jugador, un altre espai, i el nom del jugador (que pot contenir espais) fins al final de línia.

La segona part conté una seqüència de parelles codi punts, una per línia, on codi és el codi d’un jugador de la primera part i punts és un enter amb signe (+N o -N) que indica els punts guanyats o perduts. La seqüència acaba amb fi d’entrada.

Sortida

La nova classificació, amb un jugador per línia, en format:

posició. Nom del Jugador - punts [canvi]

ordenada de més a menys punts. Si un grup de jugadors té els mateixos punts, s’ordenen per nom. La posició comença en 1. El canvi és [+N] si el jugador ha pujat N posicions, [-N] si ha baixat, o [=] si es manté a la mateixa posició.

Public test cases
  • Input

    FED001 2500 Roger Federer
    NAD002 2800 Rafa Nadal
    ALC003 1200 Carlos Alcaraz
    DJO004 2600 Novak Djokovic
    SIN005 1800 Jannik Sinner
    ---
    FED001 +443
    NAD002 -256
    ALC003 +1124
    DJO004 +150
    SIN005 +850
    

    Output

    1. Roger Federer - 2943 [+2]
    2. Novak Djokovic - 2750 [=]
    3. Jannik Sinner - 2650 [+1]
    4. Rafa Nadal - 2544 [-3]
    5. Carlos Alcaraz - 2324 [=]
    
  • Input

    GAU001 100 Paula Garcia Ruiz
    MOR002 200 Anna Moreno
    ---
    GAU001 +250
    MOR002 +50
    

    Output

    1. Paula Garcia Ruiz - 350 [+1]
    2. Anna Moreno - 250 [-1]
    
  • Information
    Author
    Pau Fernández
    Language
    Catalan
    Other languages
    Spanish
    Official solutions
    C++
    User solutions
    C++