Quatre en ratlla P31806


Statement
 

pdf   zip

html

Simuleu diverses partides de quatre en ratlla en un tauler d’n columnes infinitament alt.

Hi ha dos jugadors, blau i vermell, que juguen alternadament. Cada partida la comença el blau. Per torns, els jugadors trien una columna del tauler i hi posen una fitxa del seu color, en la fila més baixa de la columna que no estigui ja ocupada. Si en algun moment hi ha quatre o més fitxes adjacents en ratlla, ja sigui en horitzontal, vertical o diagonal, el jugador que acaba de jugar guanya, i la partida acaba immediatament.

Entrada

L’entrada consisteix en diversos casos, cadascun amb n, el nombre de columnes del tauler, m, el nombre (màxim) de tirades de cada jugador, i les 2m jugades, cadascuna indicada amb una columna entre 0 i n − 1. Suposeu 4 ≤ n ≤ 100, i 4 ≤ m ≤ 105.

Sortida

Per a cada cas, digueu quin jugador ha guanyat i en quin moviment (començant en 1), o si hi ha hagut un empat perquè s’han fet totes les jugades i ningú ha aconseguit cap quatre en ratlla.

Public test cases
  • Input

    10 6
    0 0  1 1  2 2  4 4  3 3  5 5
    4 10
    3 0  1 1  2 3  2 2  3 3  3 0  1 0  0 2  1 2  2 0
    4 10
    3 0  1 1  2 3  2 2  3 0  3 0  1 1  3 2  1 2  2 2
    5 7
    0 1  0 1  0 2  1 4  2 4  3 4  0 4
    

    Output

    blau guanya al moviment 5
    vermell guanya al moviment 5
    empat
    blau guanya al moviment 7
    
  • Information
    Author
    Víctor Conchello
    Language
    Catalan
    Official solutions
    C++
    User solutions
    C++