Carreteres curtes

Considereu el mapa d’un país, amb nn ciutats (numerades entre 0 i n−1n-1) i mm carreteres unidireccionals que les connecten. Cada carretera té una certa longitud. Volem anar de la ciutat 0 a la ciutat 1. Com que viatgem amb persones que es maregen, i no volem parar a estirar les cames a mitja carretera, volem seguir el camí tal que la carretera més llarga que faci servir sigui el més curta possible. És a dir, si el camí usa kk carreteres, amb longituds ℓ1,…,ℓk\ell_1, \dots, \ell_k, i ℓ=max⁡(ℓ1,…,ℓk)\ell = \max(\ell_1, \dots, \ell_k), volem que ℓ\ell sigui tan petita com sigui possible.

Entrada

L’entrada consisteix en diversos casos. Cada cas comença amb nn i mm, seguits d’mm triplets xx yy ℓ\ell, amb x≠yx \ne y, indicant una carretera que va de xx a yy de longitud ℓ\ell. Suposeu 2≤n≤1042 \le n \le 10^4, 1≤m≤10n1 \le m \le 10n, que no hi ha més d’una carretera d’xx a yy en aquest mateix ordre, que les longituds es troben entre 1 i 10510^5, i que sempre hi ha algun camí entre 0 i 1.

Sortida

Per a cada cas, escriviu la longitud màxima de les carreteres del millor camí possible.

La segona línia de l’exemple de sortida es correspon al camí 0→4→2→10 \to 4 \to 2 \to 1, el qual té una carretera (la 0→40 \to 4) de longitud màxima 80.

Pista

Considereu una variant de l’algorisme de Dijkstra.

Informació del problema

Autoria: Salvador Roura

Generació: 2026-01-25T22:48:14.512Z

© Jutge.org, 2006–2026.
https://jutge.org